Bøger om at skrive til nettet – skrevet af mig

onlinekomNanna Friis skriver veloplagt om ‘Sprog og formidling’. Det er lige til at gå til, og det er en guldgrube af information for den praktiske læser (…). Det er en af de bedste værktøjskasser, der er udarbejdet på dansk, og som giver læseren lige det, der er brug for. (Henrik Ørholst, Børsen, oktober 2015)

Nanna Friis er en fremragende skribent (…). I en ny antologi får hun sat emnet sprog og formidling på nettet så grundigt på plads, at enhver virksomhed vil blive inspireret til at gøre sig mere umage. (Ulla Bechsgaard, Finans, Jyllandsposten, oktober 2015)

Kig i bøgen og/eller køb den hos Hans Reitzels Forlag.


bogforside300

Hvis du gerne vil have en brugbar bog ved hånden, når du kommunikerer på din virksomhedshjemmeside, så er Kort, klart og klikbart ret uundværlig. Her er alt, hvad du skal vide om at skrive til nettet. Samlet på et sted!

Bogen er nem, hurtig og sjov at læse. Du bliver klog af den – og mere bevidst om din kommunikation – og du får en stak saglige argumenter, fx til din chef. Bogen er smækfuld af illustrative eksempler, øvelser, aha-oplevelser – og tjeklister.

Køb den hos saxo.com – der er den billigst, tror jeg. (hvis du ikke vil købe den, så tilmeld dig mit nyhedsbrev og få 1. kapitel gratis).

Det har folk sagt om Kort, klart og klikbart

Bogen er overskueligt opbygget med gode (læs dårlige) eksempler fra et udvalg de hjemmesider, som vi alle kender. Kapitlerne er krydret med øvelser og tips, og er faglig formidling på et højt plan. Nanna skriver uden omsvøb og kun med læseren, webredaktøren for øje. Overbevisende uden at være docerende. (Charlotte Klitgaard, web-redaktør).

Nanna Friis’ bog giver et brugbart og pædagogisk indblik i, hvordan du skal skrive tekster til hjemmesider. Bogen er generelt meget læsevenlig. (Dansk Kommunikationsforening)

Forfatteren her en underholdende skrivestil og det gør bogen både relevant og nærværende. Bogen er velskrevet og til stor inspiration hele vejen igennem – især større organisationer, iværksættere og mindre virksomheder kan få pudset deres sprog gevaldigt af ved at læse bogen. (Toke Kruse, stifter af Billys Billing)

En fremragende bog, der går lige til sagen, nemlig hvordan man skriver gode brugerrettede nettekster og strukturerer dem, så de giver mening for brugeren. Bogen har masser af personlighed og er skrevet i et let tilgængeligt sprog. (Lotte Lindboe, kommunikationsrådgiver).

Drømmer om at tvinge den bog ned i halsen på alle offenlige web-redaktører. (Barbara Bendix Becker, designer)